(+31) 0183 - 44 96 58
DVA engineering B.V. is
ISO 9001
gecertificeerd
ISO 9001
gecertificeerd
Home
Over ons
Advies
Projecten
Contact
Projecten
all
Beton- / staalconstructies
Hulpconstructies
Projectmanagement
Geotechniek
De Spil in Houten
Het project bestaat uit een tweelaags parkeerkelder. Per laag biedt de parkeerkelder ruimte aan 200 auto's. De begane grond bestaat uit 7.500 m2 winkelruimte, ingedeeld in 34 winkelunits van diverse afmetingen. De bovenlagen bestaan naast een bioscoop met een horecagelegenheid uit vier woonblokken.
....Lees meer
Pompstation Tull en ’t Waal
Hydron Midden-Nederland heeft besloten pompstation Tull en ’t Waal te vervangen. In de nieuwbouw komt een uitbreiding van de zuivering met ontharding in korrelreactoren. Na voltooiing levert Hydron Midden-Nederland vanuit het nieuwe pompstation circa zes miljoen kubieke meter onthard drinkwater aan afnemers in Nieuwegein, Schalkwijk en Houten.
....Lees meer
Euryzakade Zwijndrecht
Het project is een onderdeel van de herontwikkeling van het voormalige Euryza-terrein in Zwijndrecht bestaande uit het realiseren van een boulevard met woningen, parkeerkelder en een cultuurplein langs de Oude Maas. Landaanwinning wordt gerealiseerd door het aanbrengen van een kadeconstructie en grondaanvulling.
....Lees meer
Voegconstructies ROWIJ
ROWIJ Bouwchemie B.V. is een gespecialiseerd bedrijf op het gebied van betonreparaties conform BRL 3201 en betonbescherming. Daarnaast heeft ROWIJ Bouwchemie B.V. zich toegelegd op het aanbrengen van kunststof- en cementkunststofgebonden bedrijfsvloeren. Ook is het bedrijf gespecialiseerd in voegovergangen, coatings en slijtlagen.
....Lees meer
Advisering / expertise schade Hazira Bund, India
De haven van Hazira (Surat) is geschikt voor schepen met grote diepgang en is gelegen in het district Gujarat aan de westkust van India, ca. 25 km van Surat. Als tijdelijke oeververdediging zijn geobags toegepast.
....Lees meer
Ombouw A2/A67 Randweg Eindhoven
Om de fileproblemen op de A2/A67 Randweg Eindhoven structureel op te lossen, wordt de 17 kilometer lange Randweg Eindhoven uitgebreid van 2 naar 4 rijbanen tussen de knooppunten Ekkersrijt en Leenderheide, waarbij het doorgaande verkeer wordt gescheiden van het lokale verkeer.
....Lees meer
Nieuwbouw Stadskantoor Venlo
Het nieuwe stadskantoor is een icoon aan de Maas dat met trots refereert aan de agrologistieke traditie van de stad. Tegelijkertijd plaatst het Venlo in het centrum van de aandacht voor Cradle to Cradle-ontwerp. Het stadskantoor is volgens die principes weergegeven en resulteert in een gebouw dat een comfortabele en gezonde werkomgeving combineert met duurzame innovatie.
....Lees meer
Hulpbrug over het Zuiddiepje (Nieuwe Maas)
Bij de reconstructie van het Zuiderpark in Rotterdam kwamen grote hoeveelheden grond vrij (ca. 50.000 m3) die zijn gestort in het voormalige 10 m diepe metrobouwdok op het Eiland van Brienenoord. Aangezien geen geschikte brug voor zwaar verkeer aanwezig was, moest er een keuze gemaakt worden: vervoer van de grond gedeeltelijk per as en gedeeltelijk over water of geheel per as via een tijdelijke beweegbare hulpbrug. Door gebruik te maken van modulaire standaard brugschotten van DVA bleek deze brug economisch het meest aantrekkelijk. Kenmerkend voor de toegepaste brugschotten zijn een geringe constructiehoogte en geschiktheid voor de zwaarste verkeersklasse.
....Lees meer
Brug over De Gantel in Nieuwendijk
De Gantel is een waterloop, die ten oosten van het dorp Nieuwendijk loopt.
....Lees meer
Lange Brug Gorinchem
De Lange Brug ligt tussen het Stadhuisplein en de rotonde grenzend aan de Nieuw Wolpherensedijk over het Kanaal van Steenenhoek.
....Lees meer
Leugenbrug Den Haag
De Leugenbrug is gelegen aan de Nieuweweg in Den Haag. De oude brug is vervangen door een nieuwe. De vervanging is in twee fases gebeurd, waarbij de brug breder en sterker is gemaakt. Het verbreden maakt het mogelijk om veilige, gescheiden fiets- en voetgangersstroken aan te leggen. De nieuwe brug zorgt er ook voor dat er meer ruimte is om onder de brug door te varen.
....Lees meer
De Derde Brug Abcoude
De Derde Brug maakt deel uit van de nieuwe centrumring, die het doorgaand verkeer om het centrum van Abcoude heen leidt. De Derde Brug (ophaalbrug over de Angstel) heeft twee losstaande hameitorens. In een van de torens bevindt zich de machinekamer, de andere fungeert als brugwachtershuisje. De lijf-flensopbouw van de twaalf meter lange balanspriemen is afgeleid van de twee bestaande ophaalbruggen in het dorp.
....Lees meer
Onderdoorgang Stanleyweg Venlo
Fietsers en voetgangers maken nu gebruik van de overgang bij de Heierhoevenweg, maar door de aanleg van een railterminal kan deze oversteek niet langer worden gebruikt. De overweg wordt daarom vervangen door een nieuwe fiets- en voetgangerstunnel onder het spoor Venlo-Blerick die de overweg aan de Heierhoevenweg vervangt en Trade Port Noord en Trade Port West met elkaar verbindt.
....Lees meer
Omlegging Zuid-Willemsvaart
De omlegging van de Zuid-Willemsvaart leidt tot een duurzamer en beter bereikbaar Brabant over water. Na de omlegging kunnen grotere schepen, met maximaal drie lagen containers, door de Zuid-Willemsvaart naar de containerterminal in Veghel varen. Grote schepen hoeven na de omlegging niet meer door de binnenstad te varen. Ook openstaande bruggen met wachtende auto's behoren dan tot het verleden. De nieuwe sluizen Empel en Berlicum kunnen grotere schepen aan. Er worden bruggen gemaakt over de nieuwe Zuid-Willemsvaart. De grootste passage heeft een veldoverspanning van meer dan 100 meter. Alle wegverbindingen en de verbindingen ten behoeve van de waterhuishouding worden door WillemsUnie uitgevoerd.
....Lees meer
Bruggen over de Zuid-Willemsvaart in Den Dungen-Veghel
Het integrale project ‘Omlegging en Opwaardering Zuid-Willemsvaart Maas-Veghel’ is een initiatief van Rijkswaterstaat en betreft het opwaarderen van een belangrijk deel van de Brabantse kanalen. Een onderdeel daarvan is het ‘Topsysteem Zuid-Willemsvaart Den Dungen-Veghel’ met als projectdoelstelling het geschikt maken van de Zuid-Willemsvaart tussen Den Dungen en Veghel voor scheepvaartklasse IV, drielaags containervaart. Het opvijzelen van drie bruggen maakt deel uit van dit project.
....Lees meer
Bruggen Flevopolder
Staatsbosbeheer heeft samen met de provincie Flevoland gezorgd voor een recreatieve inrichting van de omgeving van het Kotterbos en de Vaartplas.
....Lees meer
Renovatie bruggen Prinses Beatrixpark Schiedam
Het Prinses Beatrixpark in Schiedam is een stadspark dat tal van recreatieve functies biedt, zoals een kinderboerderij, een speeltuin, een heemtuin, horecagelegenheden, lig- en barbecueweides. In het park bevindt zich een aantal fiets- en voetgangersbruggen, die gerenoveerd zijn.
....Lees meer
Kraanfundering Baars Sliedrecht
Baars B.V. is een bedrijf gevestigd aan de Rivierdijk in Sliedrecht dat zich volledig richt op verhuur en verkoop van baggermaterieel.
....Lees meer
N470 kunstwerk 16 Berkel en Rodenrijs
In 2006 is de N470 nieuw aangelegd. Met de aanleg van de N470 is een nieuwe en veilige verbinding ontstaan tussen Delft en Zoetermeer, met een aftakking naar Rotterdam. De weg en spoorlijn kruisen elkaar onder een scheve hoek van circa 60 graden.
....Lees meer
Reconstructie Lange Geldersekade Dordrecht
De Lange Geldersekade en de Korte Engelenburgerkade in Dordrecht verkeren in slechte staat. De kademuren van de Lange Geldersekade en de Korte Engelenburgerkade worden dan ook compleet vernieuwd.
Het gaat om het deel tot en met de bocht met de Korte Engelenburgerkade. Het herstel van de kademuur is aanleiding om ook onderhoudswerkzaamheden in het omliggende gebied uit te voeren. Daarom worden zowel de Lange Geldersekade en de Korte Engelenburgerkade opnieuw ingericht en de bestrating vernieuwd. Ook de Korte Geldersekade en de Houttuinen tot aan de Vleeshouwersstraat worden binnen dit project aangepakt.
....Lees meer
Herontwikkeling Ottenhome en Swingboei Loosdrecht
Op de voormalige locaties Ottenhome / Kompas en de Swingboei worden villa’s, appartementen, een horecagebouw en kleine jachthaven gerealiseerd.
....Lees meer
Bouwput Schiecentrale
In het Rotterdamse Lloyd Kwartier, omringd door de Nieuwe Maas, de Schiehaven en de Parkhaven grenzend aan het park met de Euromast is in 1906 de GEB-elektriciteitscentrale opgeleverd. In 2006, exact 100 jaar later, is dezelfde Schiecentrale nieuw leven ingeblazen.
....Lees meer
Bouwkuip Erasmus MC Rotterdam
Ten behoeve van de dimensionering van de bouwkuip ter plaatse van gebouw PA zijn damwandberekeningen uitgevoerd, bestaande uit een verankerde combiwand en een AZ 48 damwand. Ter plaatse van de belending / stadsverwarming is door middel van een gecompliceerde fasering de vervorming geminimaliseerd om schade te voorkomen.
....Lees meer
Kademuur Lange Haven Plus Schiedam
Binnen het project Lange Haven Plus wordt de Schiedamse gracht in goede conditie teruggebracht. Tegelijkertijd wordt het werk aangewend om de verzakte kades een nieuwe inrichting te geven.
Er worden 17.000 m schroefpalen geplaatst, in en achter de kademuren. Deze muren hoeven dan niet volledig gereviseerd te worden; de dragende functie die de kademuren hadden, valt weg na het plaatsen van de palen. Op de palen wordt beton gestort dat de druk moet verdelen. Dit heeft als voordeel dat de bestaande kades kunnen blijven bestaan.
....Lees meer
Kademuur Santiago de Cuba
Voor een project in Cuba is een kadeconstructie (ca. 70 m1 lengte) ontworpen.
De kade wordt gebruikt voor aanleg van schepen met een diepgang van minder dan 2,5 m.
De kadeconstructie bestaat uit een damwand die is verankerd door middel van een ankerschot. De bovenzijde van de kade is voorzien van een betonnen gewapende vloer, waarop licht materieel (werkverkeer) kan voorkomen.
....Lees meer
Noord-Zuidlijn Amsterdam
Onder het monumentale Amsterdam Centraal Station is jaren hard gewerkt aan de aanleg van een deel van de metrolijn van en een metrostation voor de Noord-Zuidlijn, een nieuwe metrolijn die de binnenstad van Amsterdam verbindt met het noorden en het zuiden van de stad.
....Lees meer
Prinses Amaliaviaduct Maasvlakte
In verband met de beperkte verkeersintensiteiten in de eerste jaren na de commerciële openstelling van Maasvlakte 2, is bij de eerste aanleg gekozen voor een gelijkvloerse kruising op de Maasvlakteweg ter hoogte van de Prinses Amaliahaven. Ter plekke van deze kruising komen verschillende wegen samen (Maasvlakteweg, Prinses Maximaweg, Maasvlakteboulevard en de Amoerweg) waarbij tevens gelijkvloers een spoorlijn, een leidingenstrook en een toekomstige Container Exchange Route (CER) worden gekruist.
....Lees meer
Wij hebben onder andere gewerkt voor:
Neem contact met ons op.
(+31) 0183 - 44 96 58
Stuur een e-mail